En länk för att ställa in ett nytt lösenord kommer att skickas till din e-postadress.
Som konsument omfattas du av Konsumentköplagen, Konsumenttjänstlagen och Distansavtalslagen.
Om Auto Detailing MM
Företaget har sitt säte i Nybro.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@autodetailingmm.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@autodetailingmm.se.
Leverans
Våra normala leveranstider är 1-4 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Om en eller flera produkter inte finns i lager, väntar vi med att skicka hela ordern tills dess att alla produkter åter finns i lager. Önskas delleverans kontakta kundtjänst. En extra fraktavgift tillkommer.
Fri frakt vid köp av varor värda över 1200 kr.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@autodetailingmm.se.
Nekande av leverans
Auto detailing förbehåller sig rätten att annullera en order på grund av bristfälliga person- eller adressuppgifter, felaktig order eller annat skäl. Om kunden redan erlagt betalning helt eller delvis för ordern, kommer köpeskillingen att returneras inom 30 dagar.
Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Beställning av varor sker i vår webshop genom Klarna.
Klarna Checkout – Välj mellan att betala med kort, bank, faktura eller Klarnakonto
Kortbetalning – VISA eller MASTERCARD
Förskottsbetala enkelt din order med VISA eller MASTERCARD-kort.
Banköverföring – Nordea, SEB, Swedbank eller Handelsbanken
Förskottsbetala enkelt din order med Nordea, SEB, Swedbank eller Handelsbanken.
Klarna Faktura: 0 kr. Handla nu – betala efter leverans!
När du betalar via Klarna Faktura handlar du tryggt och enkelt. Kostnad 0 kr per köp. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor. Läs villkoren för Klarna Faktura.
Klarna Konto – Delbetala från 50 kr/mån!
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Läs villkoren för Klarna Konto.
Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@autodetailingmm.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Ändring av order
Du som kund har möjlighet att kostnadsfritt ändra din order fram till dess att paketet packas hos Auto detailing. Ändring kan ske per eller e-post.
Avbeställning
Som kund har du möjlighet att avbeställa din order utan avgift fram till dess att försändelsen skickats från Auto detailing.
Outlöst försändelse
För försändelse som ej lösts ut och ej avbeställts utan gått i retur till Auto detailing debiteras en avgift om f.n. 300 kr inkl. moms för att täcka frakt, returfrakt samt administration. Att avstå från att hämta ut sin försändelse är alltså inte en giltig ångerrätt.
Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Hur går du tillväga vid reklamation/transportskada?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@autodetailingmm.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Vid transportskador/synliga skador på emballaget, skall skriftlig notering göras av chauffören eller utlämningsstället vid mottagandet.
Spara emballaget för eventuell besiktning och dokumentera/fotografera skadan.
Som kund bör du öppna förpackningen inom 7 dagar för att kontrollera varan. Fel eller skada som upptäcks senare efter mottagandet skall snarast – inom skälig tid – anmälas till Auto detailing. Det skadade eller felaktiga godset får inte användas.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se
Användning och syfte med produkter
Du som kund förstår att många av produkterna som säljs på Auto detailing är anpassade för professionellt bruk och är ibland starkare än andra likvärdiga produkter på marknaden. Skada kan uppstå om produkten inte används på rätt sätt, på fel ytor eller liknande, något som inte Auto detailing tar ansvar för. Du som kund ska följa tillverkarens instruktioner om användning för en viss produkt. Vi på Auto detailing kan inte veta vilka förutsättningar just din bil eller ditt användningsområde har, därför är det du som kund som måste kontrollera funktion och kompatibiltet innan medel och tillbehör används.
Följ alltid tillverkarens råd om produkten och hur den ska användas. Är du osäker på funktion, testa på en mindre och diskret yta först, innan du behandlar hela området. Är du osäker på vilken spädning eller medel du bör använda, testa alltid med det mildaste först.
OBS! Om du ser att produkten du köpt inte passar ditt användningsområde, kontakta kundtjänst så ordnar vi med ett byte (vid oöppnad förpackning).
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
Personuppgifter
Genom att handla hos Auto Detailing MM accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
Auto Detailing MM är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna.
Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL.
Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder WordPress för utskick av nyhetsbrev.
Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
Ansvarig för dataskydd
Auto Detailing MM är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.